بهترین روش پخت تخم مرغ


پختن تخم مرغ باکتری های خطرناک را از بین می برد و آن را ایمن می کند. در اینجا تعدادی از محبوب ترین روش های تهیه تخم مرغ آورده شده است:

  • تخم مرغ ها را به مدت 6 تا 10 دقیقه در آب جوش بجوشانید. بسته به زمان پخت، ممکن است زرده های مختلفی داشته باشید. هر چه زمان پخت بیشتر باشد، زرده سفت تر است.
  • برای تهیه تخم مرغ جیبی یا تخم مرغ آب پز بدون پوست کافی است تخم مرغ را در آب جوش با مقدار کمی سرکه و نمک زده و بعد از 3 تا 4 دقیقه از آب خارج کنید.
  • تخم مرغ را می توان در تابه با روغن سرخ کرد.
  • می توانید تخم مرغ را در ظرف مناسبی زده و در فر قرار دهید تا بپزد.
  • تخم مرغ ها را در ظرفی خوب با همزن بزنید و در تابه داغ روی حرارت ملایم بریزید و مرتب هم بزنید.

گرما باعث تغییرات ساختاری در پروتئین تخم مرغ می شود. هنگامی که یک پروتئین گرما را می بیند، اتصالات جدیدی با سایر پروتئین های اطراف خود ایجاد می کند و این اتصالات جدید هضم را برای بدن آسان تر می کند. با تغییر رنگ سفیده و زرده از حالت ژله ای به سفت شدن می توانید این تغییرات را مشاهده کنید.

پختن تخم مرغ روی حرارت زیاد می تواند به سایر مواد مغذی آسیب برساند. پختن بیشتر غذاها، به ویژه برای مدت طولانی در دمای بالا، می تواند منجر به کاهش مواد مغذی شود. جوشاندن تخم مرغ می تواند میزان ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در آن را کاهش دهد. به طور کلی، زمان پخت کوتاه تر (حتی در دمای بالا) به حفظ مواد مغذی بیشتر کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که وقتی تخم مرغ به مدت 40 دقیقه پخته می شود، می تواند تا 61 درصد از ویتامین D را از دست بدهد. با این حال، حتی اگر تخم مرغ در حین پخت برخی از مواد مغذی را از دست بدهد، باز هم منبع بسیار غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است.

  • اگر می خواهید کالری کمتری بسوزانید، تخم مرغ را در آب پز یا جیبی (بدون پوست پخته شده) بپزید.
  • تخم مرغ را با سبزیجات ترکیب کنید، این یک فرصت عالی برای افزودن فیبر و ویتامین های اضافی به رژیم غذایی شما است.
  • تخم مرغ را در دمای بالا و ثابت سرخ کنید. نمونه هایی از روغن های خوب روغن زیتون و کره هستند. روغن نارگیل نیز گزینه خوبی است، اما برخی از افراد ممکن است طعم تخم مرغ را دوست نداشته باشند.
  • تخم مرغ های چرای ارگانیک از نظر تغذیه ای ارزشمندتر از تخم مرغ های معمولی و قفس هستند.
  • هرچه بیشتر تخم مرغ را در دمای بالاتر بپزید، مواد مغذی آن کاهش می یابد و کلسترول اکسید شده آن بیشتر می شود. این امر به ویژه هنگام سرخ کردن در ماهیتابه صادق است.

دیدگاهتان را بنویسید