شاهکار جدید ایران هودرو معرفی شد


به گفته مدیران ارشد ایران خودرو، تولید آزمایشی تارا دورانگ آغاز شده و این خودرو در نیمه دوم سال 1401 به بازار عرضه خواهد شد.

تولید تارا دورنگ در خودروی ایران آغاز شد و نمونه ای از این خودرو با پلاک ملی هم اکنون روانه خیابان ها شده است.

سقف این خودرو در مدل دو رنگ مشکی بوده و از نظر امکانات رفاهی و فنی با وزنه اتوماتیک سازگاری ندارد. با توجه به استفاده از سقف شیشه ای در محصولات خودرو ایران، پیش بینی می شود به زودی شاهد تولید خودروهایی با سقف شیشه ای باشیم.

به گفته مدیران ارشد ایران خودرو، تولید آزمایشی تارا دورانگ آغاز شده و این خودرو در نیمه دوم سال 1401 به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی و آپشن های رفاهی تارا

ایران خودرو در سال 1378 مانور داد تا یک سدان بر اساس نسخه ایرانی پژو 301 با کد فنی K132 تولید کند. این سدان تارا نام دارد. این صفحه به بررسی اخبار و اطلاعات این خودرو اختصاص دارد.

تارا نام ایرانی محصول جدید ایران خودرو است

شنیده ها حاکی از آن است که گروه صنعتی ایران خودرو نام فارسی را برای محصول جدید خود انتخاب کرده است. این خودروساز نام تارا را برای پروژه K132 انتخاب کرده است. به گفته منابع آگاه، ایران خودرو تارا به زودی به صورت رسمی معرفی می شود. این کلمه ریشه فارسی و فارسی دارد و در برخی از زبان ها به معنای مردمک چشم و ملکه نیز می باشد. نام ایرانی تارا برای مردم کشورهای دیگر نیز انتخاب شده است.

گروه صنعتی ایران خودرو اوایل تابستان امسال مراسم معرفی محصول جدید خود را که با کد K132 به ثبت رسیده بود برگزار کرد. این مراسم که طبق شواهد به هیچ وجه در بزرگترین خودروساز کشورمان نبود برگزار شد و حتی برخی نقل کردند که شرکت سایپا سه خودروی خود را علیه شرکت ایران خودرو ارائه کرده است. اما دو هفته پیش عکس هایی از نسخه آزمایشی K132 در دو رنگ سیاه و سفید در فضای مجازی منتشر شد که حتی برخی از خریداران نگران آینده این خودرو بودند.

ستاره ها

اکو تارا بر اساس پلتفرم PF1 گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) و به اصطلاح نسخه ایرانی پژو 301 است. طبق اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی گروه صنعتی ایران خودرو، خودرو تارا در ابتدا خواهد بود. در دسترس مشتریان با موتور EC5 تنفس طبیعی با دو گیربکس دستی و اتوماتیک.

این موتور 1.6 لیتری جوی قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور است. البته با توجه به نصب سیستم برنامه ریزی هوشمند سوپاپ ها و برخی ارتقاء های دیگر شاهد عملکرد بهتری نسبت به موتور TU5 خواهیم بود. این موتور مطابق با استاندارد یورو 5 بوده و هم اکنون تولید داخلی این قوای محرکه را در کشور آغاز کرده است.

ستاره ها

پیش از این اعلام شده بود که خودرو تارا در نسخه دستی با گیربکس 5 سرعته عرضه خواهد شد. اما با تولید نسخه 6 سرعته مکانیکی راناپلاس، این امکان وجود دارد که گیربکس تارا نیز 6 سرعته دستی باشد. اما نسخه اتوماتیک تارا از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد. با توجه به اینکه قبل از تولید پروژه K132، تولید اولیه پژو 301 در تابستان 1377 در مدل گیربکس دستی و اتوماتیک در ایران خودرو آغاز شد، شایعاتی مبنی بر تجهیز تارا اتوماتیک به نیروهای فنی 301 های قبلی شنیده شد. .

در پی شایعات مطرح شده برخی مدعی هستند که برخی از قطعات این خودرو از تابستان 89 و در زمان برجام که قرار بود پژو 301 توسط شرکت ایران خودرو تولید شود، به کشور تحویل داده شده است. به عنوان مثال برخی از قطعاتی که امکان تولید در داخل کشور وجود نداشت، همزمان از طریق پژو فرانسه به انبارهای ایران خودرو ارسال شد.

اما جدای از این مشکلات، شرکت ایران خودرو تجهیزات خودرو تارا را در نسخه کامل به شرح زیر اعلام کرد:

چرخ آلیاژی 16 اینچی

سیستم ترمز ABS، EBD و BA

سیستم ESC برای کنترل پایداری و جلوگیری از زباله

فرمان برقی

کولر گازی برقی دستی

سنسور هوا لاستیکی

چهار کیسه هوا برای ایمنی

کروز کنترل

صفحه نمایش 7 اینچی با ناوبری

دوربین دید عقب

سانروف

سنسور نور و باران

صندلی جلو برقی

ستاره ها

آینه بغل تاشو برقی

ورود بدون کلید و سیستم شروع به عنوان یک دکمه

قیمت احتمالی ایران خودرو k132 چقدر است؟

ایران خودرو در اطلاعیه جدید خود مبلغ پیش پرداخت محصول جدید k132 (با نام ایرانی تارا) را 119 میلیون و 900 هزار تومان و نسخه اتوماتیک را 149 میلیون و 900 هزار تومان با زمان تحویل 12 تا 24 ماه اعلام کرد. قیمت خودرو بر اساس قیمت می باشد زمان تحویل در قرارداد قید خواهد شد.

در این خصوص لازم به ذکر است که پیش بینی می شود ودیعه اعلام شده 50 تا 60 درصد قیمت نهایی خودرو باشد.

قاعدتاً قیمت نهایی پژو 301 ایرانی یا کا 132 که در نسخه اتوماتیک به تارای ایرانی معروف خواهد بود، احتمالاً بیش از 300 میلیون تن خواهد بود و در صورتی که این خودرو نیز مانند سایر محصولات ایران خودرو، سقوط در بازار پیشنهادی، قیمت بازار آزاد به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که مدیرعامل خودرو ایران به تازگی اعلام کرده است که قیمت کارخانه های K123 زیر 200 میلیون تن است.

ستاره ها

مشخصات فنی K132 اتوماتیک و گیربکس اعلام شد

گروه صنعتی ایران خودرو که قصد دارد پیش فروش K132 (نام ایرانی تارا) را آغاز کند، به تازگی مشخصات فنی مدل پرسرعت و اتوماتیک این سدان جدید را در سایت خود منتشر کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی ایران خودرو، K132 در ابتدا در نسخه اتوماتیک با تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. برخلاف اینکه سران ایران خودرو مدل اتوماتیک K132 را با موتور TC7 Plus معرفی کرده اند، شاهد آن هستیم که در ابتدا نسخه اتوماتیک ایران خودرو K132 با موتور EC5 روانه بازار خواهد شد.

برای مشاهده مشخصات فنی اتوماتیک و گیربکس K132 با ما همراه باشید:

همانطور که از عکس ها مشخص است، ایران خودرو تصمیم دارد K132 (TARA) را از نظر رده تجهیزاتی و مشخصات فنی در دو تیپ مختلف عرضه کند که مهمترین تفاوت آن از نظر فنی وجود یا عدم وجود گیربکس شش سرعته اتوماتیک است. صفر تا صد در 2 ثانیه در واقع مدل دستی قابلیت شتاب 0 تا 100 را در 9.5 ثانیه (شماره رسمی ایران خودرو) دارد، در حالی که نمونه اتوماتیک با شتاب رسمی 11.5 ثانیه مشخصا خودروی کندتری است.

از نظر مصرف سوخت نسبت به مدل دستی برتری دارد که به نظر می رسد حدود 1.5 لیتر مصرف سوخت کمتری نسبت به نسخه اتوماتیک داشته باشد اما از طرفی سطح تجهیزات رفاهی مدل اتوماتیک بسیار بالاتر بوده و شامل تجهیزاتی از این قبیل می شود. به عنوان . ورود بدون کلید، استارت.دکمه، سانروف و سیستم های ایمنی شگفت انگیز برای کنترل بخارات بنزین و کمربند ایمنی سه نقطه ای، کیسه هوای جانبی، صندلی های دارای استاندارد ISO ثابت هستند.

صندلی‌های جلو برقی و رینگ‌های آلیاژی، آینه‌های جانبی راننده (تاشو) از دیگر تفاوت‌های این دو خودرو هستند که ترازو را برای خرید مدل اتوماتیک سنگین‌تر کرده و مشتریان به سرعت‌های اسپرت‌تر این مدل علاقه‌مند هستند.دست ناامید.

ستاره ها

نکته دیگر عدم اشاره به سیستم ایمنی کنترل پایداری (ESP) است که امیدوار بودیم در این مدل عرضه شود، اما فقدان این ویژگی بسیار مهم ایمنی در خودروهای خانگی همچنان مشهود است.

این مدل که هنوز برند آن مشخص نیست، بر پایه پژو 301 است (البته ایران خودرو از تایید رسمی این مشکل طفره می رود) و قرار است با نسخه به روز شده موتور 115 اسب بخاری tu5 عرضه شود. و یک گیربکس خانوادگی به روز. پژو 206 و پژو 405 روانه بازار خواهند شد.

همچنین نسخه اتوماتیک احتمالا از ترکیب موتور ef7 توربو و گیربکس اتوماتیک ساخت چین استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است که این موتور و گیربکس در واقع برای نسخه اتوماتیک توربوشارژر دنا پلاس توسعه یافته و نصب آن بر روی پلت فرم کا 132 می تواند ترکیبی از قوای محرکه دنا (مانند جدیدترین فیس لیفت 405) با پژو 301 اتاق به روز شود. بر اساس پلت فرم پژو 206) و یک خودروی هیبریدی کاملا جدید از نظر تفاوت با محصولات پژو ایجاد کرد.

نسخه اصلی ایران خودرو K132 که چند ماه پیش با حضور رئیس جمهور ارائه شد.

تولید پژو 301 در فوریه 1999 آغاز شد

ایران خودرو چندی پیش اعلام کرد که در اقدامی بی سابقه قصد دارد فیس لیفت پژو 301 را با کد فنی IKCO K132 تولید کند.

این پروژه که با نام K132 شناخته می شود، حاصل تلاش جمعی از مهندسان و مخترعان بومی بوده و گامی بلند در جهت داخلی سازی صنعت خودرو در کشورمان می باشد.

محصول نهایی این پروژه با دو نوع موتور در دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک تولید می شود و گفته می شود در مرحله اول موتور EC5 و گیربکس دستی خودروی مذکور را همراهی می کند.

ستاره ها

ایران خودرو همچنین قصد دارد IKCO K132 را با موتور EF7 Tubar Charge Plus و گیربکس اتوماتیک تولید کند.

طبق اطلاعات منتشر شده، فیس لیفت پژو 301 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

از جمله ویژگی های ایران خودرو K132 می توان به فرمان برقی، ترمز دیسکی جلو و عقب، ESC، EBA، ABS، HSA، ایربگ راننده و سرنشین، سیستم کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع برقی اشاره کرد.

حال باید منتظر ماند و دید این محصول جدید ایران خودرو با چه قیمتی و در چه تاریخی وارد بازار کشورمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید