فواید پروتئین آن برای زنان


فواید پروتئین آن برای زنان

پروتئین ها بلوک های سازنده عضلات، پوست، آنزیم ها و هورمون ها هستند. چه مرد باشید و چه زن، پروتئین نقش مهمی در عملکرد بدن و عضلات شما دارد و نباید آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید، به خصوص اگر به طور فعال ورزش می کنید. در این مقاله برای ارائه فواید پروتئین آن برای زنان ما پرداخت خواهیم کرد، اما قبل از شروع، ابتدا باید در مورد اینکه چرا بدن به پروتئین نیاز دارد صحبت کنیم.

چرا به پروتئین نیاز داریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید پروتئین بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. از 20 اسید آمینه تشکیل دهنده پروتئین، حداکثر 9 اسید آمینه ضروری است. این بدان معنی است که بدن شما نمی تواند آنها را به تنهایی بسازد. تنها راه دریافت این مواد از طریق رژیم غذایی است و برای عملکرد مناسب بدن، محافظت از توده عضلانی، عملکرد صحیح هورمون ها و حفظ سیستم ایمنی مهم هستند. پروتئین جزء کلیدی هر سلول در بدن ما است. برای ایجاد و بازسازی بافت هایی مانند ماهیچه های اسکلتی، استخوان، مو، ناخن، غضروف، پوست و خون استفاده می شود. علاوه بر این، از آنها برای تولید آنزیم ها و هورمون هایی استفاده می شود که متابولیسم، رشد و بسیاری از عوامل دیگر را تنظیم می کنند.

پروتئین ها به همراه چربی ها و کربوهیدرات ها به عنوان درشت مغذی ها طبقه بندی می شوند که نشان می دهد بدن به مقادیر نسبتا زیادی از آنها نیاز دارد. برخلاف چربی ها و کربوهیدرات ها، بدن ذخایر پروتئینی را جمع نمی کند تا بعداً از آن استفاده کند، بنابراین باید به طور منظم پروتئین بخورید.

فواید پروتئین آن برای زنان

مصرف پروتئین آن توسط زنان

مصرف پروتئین آن مخصوصاً در بین مردان بدنساز بسیار رایج است، اما بسیاری از زنان از ترس به دست آوردن توده عضلانی ناخواسته از مصرف آن اجتناب می کنند. در واقع زنان در مقایسه با مردان به اندازه کافی تستوسترون در بدن خود تولید نمی کنند و این هورمون است که مسئول رشد عضلات در مردان و همچنین رشد مو و صدای حنجره است. پودر پروتئین آن اساساً یک ماده غذایی با پروتئین بالا است که به عنوان یک مکمل غذایی عمل می کند. زنان نمی توانند با مصرف پروتئین به اندازه مردان توده عضلانی بسازند، پس نگران آن نباشید.

فواید پروتئین آن برای زنان

بعضی از فواید استفاده از پروتئین آن برای زنان اینها هستند:

1. این در هنگام کاهش وزن بسیار مهم است

برای کاهش وزن، باید بیشتر از کالری بسوزانید. خوردن پروتئین می تواند میزان کالری سوزانده شده را افزایش دهد و متابولیسم شما را تسریع کند. مصرف پروتئین، که حدود 25 تا 30 درصد از کل رژیم غذایی روزانه را تشکیل می دهد، در مقایسه با رژیم های غذایی کم پروتئین، کالری دریافتی را تا 100 کالری افزایش می دهد.

آیا می دانستید پروتئین اشباع ترین درشت مغذی است؟ احتمالاً مهمترین دلیل تأثیر پروتئین بر کاهش وزن، توانایی آن در کاهش اشتها و کاهش کالری دریافتی است. برخلاف غذاهای غنی از چربی یا کربوهیدرات، خوردن پروتئین می تواند باعث ایجاد احساس سیری در شما شود. دفعه بعد که احساس گرسنگی کردید، صبحانه یا نوشیدنی پروتئینی را امتحان کنید. علاوه بر این، پودر پروتئین می تواند به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولی شما استفاده شود و یک عنصر خوب در بسیاری از دستور العمل های تناسب اندام است.

2. در ورزشگاه کمک زیادی می کند

مصرف پروتئین در زنان به عنوان مکمل بدنسازی می تواند به رشد و حفظ توده عضلانی شما کمک کند و در صورت ترکیب با ورزش، بدن شما را تقویت می کند. ماهیچه ها پویا هستند و بیشتر از پروتئین تشکیل شده اند. برای به دست آوردن عضله، باید تعادل پروتئینی در بدن خود داشته باشید که اغلب به عنوان تعادل نیتروژن شناخته می شود. افرادی که می خواهند توده عضلانی به دست آورند باید پروتئین بیشتری مصرف کنند. اگر می خواهید توده عضلانی خود را همزمان حفظ کنید، باید مصرف پروتئین خود را افزایش دهید.

فواید پروتئین آن برای زنان

3. به بازیابی عضلات بعد از تمرین کمک می کند.

متابولیسم آمینو اسیدهای شاخه دار ارتباط مستقیمی با ریکاوری عضلات دارد. بسیاری از پروتئین ها سرشار از اسیدهای آمینه هستند که نشان می دهد آنها می توانند به بازسازی ماهیچه ها و تسکین درد عضلانی کمک کنند. این دردها اغلب پس از ورزش شدید ایجاد می شوند و کاملا طبیعی هستند.

بهترین پروتئین برای ریکاوری عضلات، پروتئین آب پنیر و کازئین است. این دو حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند که بدن برای رشد و بازسازی بافت عضلانی به آن نیاز دارد. پروتئین آن همچنین سرشار از اسیدهای آمینه BCEA به ویژه لوسین است که سنتز پروتئین در عضلات اسکلتی را تحریک می کند.

اثر پروتئین کازئین بر بهبودی نیز توسط یک مطالعه تایید شد. در این مطالعه، ورزشکاران 40 گرم کازئین قبل از خواب مصرف کردند. بهبودی آنها نسبت به سایر ورزشکاران 22 درصد افزایش یافته است.

4. به تقویت سیستم ایمنی، استخوان های سالم، مو و ناخن کمک می کند.

پروتئین کافی در بدن می تواند استخوان ها را سالم نگه دارد و از دست رفتن تراکم آن ها به دلیل افزایش سن را به حداقل برساند. پروتئین همچنین مو و ناخن ها را تقویت می کند و به همان اندازه برای ایجاد سیستم ایمنی سالم مفید است. اگر تصمیم دارید پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، جالب است بدانید که این پروتئین حاوی بسیاری از ایمونوگلوبولین ها و آنتی اکسیدان های گلوتاتیون است که باعث افزایش ایمنی بدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید