کرمان موتور کارت آس خود را فاش کرد; زیبایی خیره کننده جک J7


احتمالا استفاده از نام J7 برای این خودرو در بازار ایران به داستان نسبتا خوبی برمی گردد که جک J5 در کشورمان برنده شد و در بین سدان های چینی بازار ایران اعتماد بیشتری را در بین مصرف کنندگان جلب کرد.

جدیدترین خودروی لیست محصولات تولیدی کرمان موتور جک J7 است. خودرویی که البته نام اصلی آن جک گیرای A5 است. اما در بازارهای روسیه، قزاقستان و مکزیک به آن جک J7 می گویند.

به گزارش خودروتک، احتمالاً استفاده از نام J7 برای این خودرو در بازار ایران به سابقه نسبتا خوبی برمی گردد که J5 در کشورمان برنده شده و در بین سدان های چینی بازار ایران اعتماد بیشتری را در بین مصرف کنندگان جلب کرده است.

این خودرو با طراحی بدنه در کلاس سدان های کامپکت سگمنت C قرار می گیرد. با این حال طراحی بدنه به گونه ای است که ظاهری تهاجمی دارد که می تواند برای طرفداران خودروهای چینی جذاب باشد.

جک J7 در سال 2020 عرضه شد و جایگزینی مستقیم برای جک J5 در سبد محصولات جک است.

ظاهر جک J7 اگرچه توسط طراح ایتالیایی Daniele Gaglione طراحی شده است، اما چندان اصلی به نظر نمی رسد. در نمای جلویی خودرو به راحتی می توان خطوط پررنگ طراحی فورد فیوژن را مشاهده کرد.

جک J7 در تمامی بازارها با یک موتور موجود است و موتور محبوب خودروسازان چینی 1500 سی سی توربو می باشد. این موتور می تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور خروجی این موتور 210 نیوتن متر است.

گیربکس J7 نیز در دو مدل دستی و CVT موجود است که با توجه به محبوبیت گیربکس اتوماتیک CVT به احتمال زیاد در ایران عرضه خواهد شد.

عکس های جک J7

مشخصات فنی جک J7

مشخصات فنی جک J7

مشخصات جک J7 کرمان موتور

جناب آقای پورکاظمی معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در مراسم تحویل اولین سری جدید جک اس 5 نیوفیس که در 26 آذر 1400 برگزار شد، برای اولین بار ورود جک J7 سدان به بازار را تایید کرد. کشورمان در سال 1401 توسط کرمان موتور.

JAC Automotive (JAC) خود را برای حضور پررنگ‌تر در بازار ایران آماده می‌کند. کرمان موتور که برند جدید کیامسی (KMC) را برای مونتاژ محصولات جک عرضه کرد، پس از معرفی پیکاپ کیامسی T8 و کراس اوور کیامسی K7، حالا به سراغ سدان های شاخص جک رفته است. این خودرو در بازار چین با نام جک A5 شناخته می شود اما در برخی بازارهای صادراتی از جمله روسیه و آمریکای جنوبی با نام جک J7 شناخته می شود.

jac-j7637436287850477273

عکس های جاسوسی جک جی ۷ در ایران

طبق عکس های منتشر شده در رسانه های خودرویی، شرکت کرمان موتور در اواخر پاییز سال 1378 اولین جک J7 را برای تست فنی و مراحل بازاریابی وارد ایران کرد، خودرویی که عکس های جاسوسی آن در بهار سال 1400 بار دیگر در رسانه های کشورمان پخش شد.

استراتژی جک برای نام گذاری این محصول جدید در بازار ایران هنوز مشخص نیست، اما این احتمال وجود دارد که چینی ها بخواهند آن را با نام J7 در ایران عرضه کنند، زیرا مشتریان ایرانی هنوز نام جک J5 را به یاد دارند.

J7 اندکی پس از J3 در سال 2008 معرفی شد و قرار بود گل سرسبد سدان های جک باشد، اما شکست خورد و تنها چهار سال در خط جک دوام آورد و در نهایت در سال 2012 تولید در بازار چین متوقف شد. حدود شش تا هفت سال پس از آن در آن تاریخ هیچ خبری از جک J7 نبود تا اینکه جک در سال 2019 همه را شگفت زده کرد.

نسل سوم جک جی 7 برای ایران

جک از سال 2019 تصمیم گرفت «نسل سوم» خودروهای خود را در قالب پروژه 3.0Era روانه بازار کند. هدف اصلی این پروژه تغییر طراحی محصولات جک بر اساس یک زبان طراحی مشترک بود.

برای مدیران جک، “زبان مشترک طراحی” احتمالا مهم است زیرا یکی از انتقادات اصلی به خودروهای نسل دوم جک است.

80637309432119572057

جک در نسل دوم محصولاتش که در بازار آسیا به برند Refine معروف است، از الگو و قانون خاصی پیروی نمی کند، گویی طراحانش برای خلق هر محصولی از قانون «آزمایش و خطا» استفاده کرده اند! برای فهمیدن این موضوع کافی است به طراحی وانت جک T6 نگاهی بیندازید و آن را با جک پیکاپ T8 مقایسه کنید. یا مثلا طراحی جک S5 را با جک S4 مقایسه کنید. آره! هیچ وجه اشتراکی بین این خودروها وجود ندارد.

البته احتمالاً آنهایی که طرفدار جک هستند می خواهند بگویند: خب با شباهت های زیاد جک اس 7 و جک اس 3 چه باید کرد؟! آنها درست هستند؛ طراحی این دو کراس اوور بسیار به هم نزدیک است، اما فراموش نکنیم که جک اولین فیس لیفت جک S3 را در سال 2019 عرضه کرد و دوباره تمام شباهت های این دو خودرو را از بین برد!

همه چیز را گفتیم تا به اینجا برسیم: جک در نسل سوم خودروهایش دیگر اشتباهات طراحی خود را تکرار نمی کند. این شرکت حتی از برند جدیدی به نام Jiayue برای نامگذاری نسل سوم محصولات خود استفاده می کند تا نظر مشتریان خود را تغییر دهد و تمامی محصولات نسل سوم خود را با همان برند و با همان نام جدید روانه بازار می کند. آنچه تاکنون مشخص شده این است که سدان های جیاوو با حرف A و کراس اوورهای جیاوو با حرف X مشخص می شوند.

اولین خودرویی که جک با برند Jiayue به بازار چین عرضه کرد، یک سدان سایز متوسط ​​به نام Jiayue A5 یا Jiayue A5 بود، اما به اختصار آن را A5 یا J7 می نامیم. بدیهی است که طراحی جک J7 شبیه هیچ یک از محصولات قبلی جک نیست. اما ترکیب چراغ های جلوی باریک آن با جلوپنجره مقعر بسیار شبیه به ترکیبی است که کیا در سال 2017 برای نسل دوم کادنزا (اتاق YG) استفاده کرد. اما با وجود این کاستی، باید اذعان کرد که چنین طراحی خاص برای جک هنوز هم شایسته تحسین و تشویق است.

سوپراستارهای ایتالیایی در خدمت جک

همچنین شایان ذکر است که جک J7 در مرکز تحقیق و توسعه JAC در تورین ایتالیا تحت نظارت مدیر عامل آن دانیله گالیونه طراحی شده است. آقای گالیونه که تیم طراحی بیرونی جک را بر عهده دارد و طراح ارشد این شرکت است، همان طراح سابق آلفارومئو است که با ساخت آلفارومئو 8C به شهرت جهانی رسید و سپس به عنوان مدیر طراحی به مازراتی و کرایسلر رفت. در نهایت در سال 2010 به جک پیوست.

رئیس طراحی داخلی جک، جیانکارلو کونسیلیو است که قبلاً برای فیات، لانچیا و مازراتی در همین سمت کار می کرد.

مهندس ارشد تیم فنی جک Maurizio Polly است که قبلاً به عنوان مدیر ارشد در استودیوی معروف جورجیا لو و استولا کار می کرد.

article_637309417935241303_thumb_960_542

مشخصات فنی جک J7

جک J7 در سال 2019 معرفی شد اما در مدل 2020 راهی بازار چین شد و در اولین ماه های عرضه به پرفروش ترین محصول جک تبدیل شد. J7 تنها با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ موجود است که حدود 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو می رساند.

مصرف کل آن حدود 7.5 لیتر است. مشتریان A5 می توانند این خودرو را با گیربکس 6 سرعته دستی یا گیربکس CVT سفارش دهند.

مشخصات عمومی

نوع موتور

خط بنزین

ظرفیت موتور

1.5 لیتر
سیلندر / شیر

4/16

تنفس موتور

توربوشارژر
استحکام – قدرت

150 اسب بخار

گشتاور

210 نیوتن متر
انتقال

CVT

محور محرک

گیربکس جلو
شتاب

10.5 ثانیه

سرعت

170 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت

7.5 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلودگی

یورو 6
تیم

برقی

بدن

سدان لیفت بک
نوع انگشتر

آلومینیوم

ابعاد و ظرفیت

طول

4772 میلی متر

نشان دادن

1820 میلی متر
بالا آمدن

1492 میلی متر

فاصله در امتداد محور

2760 میلی متر
وزن خالص

1432 کیلوگرم

تعداد مسافران

5 نفر
ظرفیت صندوق عقب

540 لیتر

ظرفیت مخزن سوخت

55 لیتر
قطر حلقه

17 اینچ

گزینه ها و امکانات

کروز کنترل

ایناهاش

کروز کنترل هوشمند

مالک نیست
کنترل بالادست استاتیک

ایناهاش

کنترل سرعت پایین

مالک نیست
کنترل کشش

ایناهاش

کنترل پایداری

ایناهاش
پارکینگ ماشین

ایناهاش

سنسور جلو

مالک نیست
سنسور عقب

ایناهاش

رادار منطقه مرده

مالک نیست
رادار برای تغییر خط

مالک نیست

رادار جلو برای حوادث

مالک نیست
رادار ضربه عقب

مالک نیست

ABS

ایناهاش
ترمز کمکی

ایناهاش

توقف اضطراری

مالک نیست
ترمز دستی برقی

مالک نیست

روشنایی اتوماتیک

ایناهاش
چراغ های روشنایی روز

ایناهاش

دکمه های کنترل فرمان

ایناهاش
بخاری فرمان

مالک نیست

نمایش اطلاعات و سرگرمی

ایناهاش
جهت یابی

ایناهاش

نمایشگر سر بالا

مالک نیست
دوربین عقب

ایناهاش

دوربین جانبی

مالک نیست
دوربین 360 درجه

مالک نیست

کیسه هوا

ایناهاش
ورود بدون کلید

ایناهاش

شروع بدون کلید

ایناهاش
تهویه اتوماتیک

ایناهاش

صندلی راننده برقی

ایناهاش
صندلی سرنشین جلو برقی

ایناهاش

گرمکن صندلی جلو

مالک نیست
خنک کننده صندلی جلو

مالک نیست

آینه بغل برقی

ایناهاش
گرم کن آینه های زیر بغل

ایناهاش

پانوراما

مالک نیست
سانروف

ایناهاش

مشخصات فنی جک J7

مشخصات فنی جک J7

مشخصات فنی جک J7

دیدگاهتان را بنویسید