❤️ تمرینات فیزیوتراپی برای کمر


در کدام شهر تهران به فیزیوتراپی کمر نیاز دارید؟ فیزیوتراپی در کلحق یا محله های دیگر در چند منطقه تهران؟ اصلا نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا در هر کجای این شهر که باشید به راحتی می توانید از خدمات فیزیوتراپی استفاده کنید. همانطور که می دانید امروزه بسیاری از افراد از کمردرد رنج می برند و اگر وضعیت را بهبود ندهند طبیعتاً مشکلات بدتری پیش خواهد آمد. برای این منظور در این مقاله به بررسی تمرینات فیزیوتراپی کمر در منزل می پردازیم، بنابراین اگر به هر دلیلی حوصله استفاده از کلینیک تخصصی فیزیوتراپی را ندارید می توانید از آنها برای تسریع روند درمان کمردرد خود استفاده کنید. البته با توجه به اینکه فیزیوتراپی کاری کاملا تخصصی است در پایان مقاله به معرفی کلینیک تخصصی در این راستا اشاره می کنیم تا بتوانید از خدمات آن استفاده کنید.

معرفی حرکت صبح بخیر

این تمرین فیزیوتراپی کمر می تواند شرایط خوبی را برای افرادی که از کمردرد رنج می برند فراهم کند. برای این کار کافی است ابتدا کاملاً بایستید و پاهای خود را کمی از هم باز کنید و شکل دست را به سمت سینه بگیرید سپس زانوها و سپس پوزه را خم کنید. در واقع پشت شما باید کاملا موازی با زمین باشد. این حرکت را 10 بار در روز تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: مقاله جامع علل و درمان فیزیوتراپی کمر

معرفی حرکات اسکات نیمه و یک سوم

اگرچه درمان کمردرد مستلزم تداوم انجام فیزیوتراپی کمر است. اما حتی یک حرکت می تواند به بهبودی کامل منجر شود. حالا برای این منظور به سراغ حرکات اسکات نیم و یک سوم می رویم. ابتدا صاف بایستید و پس از اینکه پاها را کمی از هم باز کردید، زانوهای خود را خم کنید. خم شوید تا باسنتان موازی زمین شود (نه کاملاً)، سپس به سمت بالا بایستید. همین حرکت را برای دفعه بعد تکرار کنید با این تفاوت که باسن کاملا افقی و موازی با زمین است. سپس وقتی بلند شدید، دم و زمان دولا را انجام دهید. ابتدا این تمرینات را 5 بار انجام دهید و سپس به 10 بار افزایش دهید.

نمایش حرکت بلند کردن بازوها و پاها

با توجه به اینکه فیزیوتراپی کمر باید دقیقاً انجام شود، اگر احساس می‌کنید که خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید، حتماً از یک متخصص کمک بگیرید. اما برای انجام این حرکت؛ به شکل چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و سپس پاها و بازوها را به اندازه عرض شانه باز کنید. در مرحله بعد یکی از زانوها را از روی زمین بلند کرده و سپس پا را کاملا صاف کنید. (دست مخالف را به همین ترتیب انجام دهید). انجام این حرکت 10 بار در روز کافی است.

معرفی حالت Cat

یکی از تمرینات فیزیوتراپی برای درمان کمردرد، ژست گربه است. برای این کار، چهار دست و پا بایستید و در حالی که به پایین نگاه می کنید، کمر خود را به سمت بالا خم کنید. (سرش را خم می کند). حالا شکم خود را به زمین فشار دهید و همزمان به بالا نگاه کنید. انجام این تمرین 10 بار در روز مفید خواهد بود.

image_1655210823.png

نمایش حرکت نوسانی با بازو

برای این کار چهار دست و پا روی زمین قرار گرفته و سپس بازوی مورد نظر را از روی زمین بلند کرده و تا زانوی مقابل آورده و کاملاً دراز کنید. سپس دست خود را بلند کرده و به حالت اول برگردانید. همین کار را با دست دیگر انجام دهید. این حرکت فیزیوتراپی پشت را فقط 10 بار در روز انجام دهید.

ارائه حرکت بلند کردن پا خم شده

روی چهار دست و پا، یکی از پاهای خم شده خود را به پهلو جدا کرده و به سرعت به حالت اولیه بازگردید. همین کار را با پای دیگر انجام دهید. باید گفت که اجرای صحیح این حرکت تاثیر بسزایی در درمان کمردرد خواهد داشت. همچنین نباید گفت که 10 بار در روز فکر کردن به این حرکت کافی است.

معرفی حرکت برای کشش دست ها و پاها

برای انجام صحیح این حرکت در حالی که چهار دست و پا هستید، یک دست را به جلو بکشید و همزمان پای مخالف را به عقب ببرید. سپس هر دو قسمت بدن را برای لحظه ای به حالت اولیه برگردانید. انجام این حرکت 10 بار در روز کافی است.

نمایش حرکت زانوهای برآمده

از دیگر حرکات فیزیوتراپی کمر می توان این حرکت جذاب را برشمرد. در واقع برای این منظور کافی است چهار دست و پا بایستید سپس زانو را به سمت آرنج دست مقابل آورده و پس از مکثی کوتاه به حالت اولیه بازگردید. می توانید این حرکت را با زانو و بازوی مقابل نیز انجام دهید. اگر قدرت زیادی برای این حرکت ندارید، 10 بار در روز کافی است.

مقدمه ای بر قایقرانی ایستاده

برای انجام این حرکت، کاملاً صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. حالا بازوها را آویزان کنید و سپس تا چانه بالا بیاورید. در همان زمان آرنج خود را به دو طرف سر خود بیاورید. به یاد داشته باشید که پس از بالا بردن بازوها و پایین آوردن آنها، دم و بازدم را انجام دهید. حداقل 10 بار در روز به این حرکت مهم فیزیوتراپی کمر فکر کنید.

معرفی حرکت چرخشی فلکشن

برای انجام این حرکت ابتدا به پهلو دراز بکشید و پاها را موازی بدن قرار دهید. سپس پای چپ را خم کنید و پای راست را پشت زانوی راست قلاب کنید. زانوی چپ را با دست راست بگیرید و دست چپ را پشت گردن قرار دهید. اکنون که تیغه شانه چپ شما به زمین برخورد می کند، بالاتنه خود را به عقب برگردانید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

image_1655210847.png

ارائه خدمات فیزیوتراپی کمر با کلینیک تخصصی دایان

اگر استفاده از روش های ذکر شده در این مقاله برای شما سخت است، می توانید از تیم های تخصصی در این راستا استفاده کنید و پیشنهاد ما استفاده از فیزیوتراپی کمر کلینیک دایان است. این تیم حرفه ای در تهران با استفاده از روش های مناسب بهترین خدمات فیزیوتراپی را برای داوطلبان در نظر گرفته است. همچنین در نظر داشته باشید که برای این منظور خدماتی در منزل وجود دارد، کافی است با استفاده از روش های ارتباطی ارائه شده برای تعیین وقت با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید